måndag 1 april 2024

Påsk-quiz

Förutom att jag alltid gillar lediga dagar så är ju påsken en ganska trist högtid (men inte, som tidigare påpekats, lika trist som när jag var barn!). Så det är alltid trevligt när det man kan hitta på något lagom ansträngande så här på påskdag-eftermiddagen. I det här fallet musik-quiz på Bishop's Arms.

Det var så länge sen jag var på Bishop's att jag knappt hittade ingången men som tur var dök Jeanette snart upp och kunde lotsa mig rätt. Quizen var på övervåningen och vi blev varmt välkomnade av quiz-mastern (Mr Dee, tror jag han hette!)

 
Jag passar ju alltid på att slippa laga mat hemma så fort jag får en chans, så jag beställde en halv chark- och ostbricka. Den var helt OK men det hade inte gjort något om det hade funnit någon röra - tsatsiki, hummus, creme fraiche eller liknande - till den också.

 
Själva quizen var riktigt bra. Den var ganska lik Hugos quiz i upplägget men av någon anledning tyckte jag bättre om den här på Bishop's. Kanske för att jag faktiskt kunde fyra frågor (eller, vänta förresten, det var nog fem när jag tänker efter!) alldeles själv eller för att quiz-mastern var trevligare än på Hugo...

Studie i koncentration 1.

Vi vann ingenting (förstås) men det hade jag inte förväntat mig heller. Musik är ju inte min grej, direkt. Jag känner igen de flesta låtarna men har ingen aning om vilken artisten eller gruppen är. Annat vore det om det var nörd-frågor. Jag saknar verkligen gamla tiders pub-quiz!

Studie i koncentration 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...