onsdag 7 december 2022

Bråda (födelse-)dagar

Det har varit bråda tider både på och utanför jobbet de senaste dagarna. Först var det Annikas födelsedag i måndags - där var jag så upptagen med att proppa i mig en massa godsaker att jag glömde fota. Det var bara tårtan som hanns med innan den blev uppäten.

 
Jag fortsatte svullandet igår när det var dags att fira Viddes 14-årsdag. Den avlöpte på Babas Burgers och de hade en riktigt god kycklingburgare där - den hette Moose is Loose:

 
Enligt brorsonen är alla burgare döpta efter antingen rappare eller deras låter. Jag antar att Moose is Loose är en låt och inte en rappare...

 
Jag hade räknat ut att han har kommit upp i den ålder då han behöver lite extra hjälp med hygienen så jag hade inhandlat ett set från Rituals till honom. Det visade sig vara rätt tänkt eftersom han har börjat få lite finnar, så Charcoal Scrub:en lär nog komma till användning.

 
Notera även lockarna. Det verkar vara inne med permanentkrull igen - både han och lillebrodern har lockiga luggar.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kom. Men du åt lite för lite tårta, tycker jag. Iallafall efter hur det brukar vara... Hahahaha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var för att jag inte orkade så mycket tårta efter allt det goda innan ;-)

      Radera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...