måndag 12 februari 2024

Jeopardy igen

Idag var det manfall på spelkvällen pga sjukdom, vädret och okänd orsak (förmodligen vädret där också). Vi var fyra tappra spelare som trotsade snö och yra och väl där upptäckte vi att vi ju kunde spela Jeopardy! Jag älskar ju av någon anledning Jeopardy men vi är i princip för många för att kunna spela det. Men idag...

 
Men först fick vi ju förstås en massa god mat och smaskig efterrätt. Och jag fick specialte som faktiskt var riktigt gott.

Och eftersom jag (ähum!) vann första omgången av spelet, så tyckte jag att jag kunde vara frågeställare den andra omgången.

 
Jag tror att en anledning till att jag är så svag för Jeopardy är alla knasiga - och ibland obegripliga - kategorier.


Men vi stannade inte så länge. Det hade börjat snöa igen och vi tog oss hem i tryggt och säkert tempo (40 på Strandvägen och 70 på motorvägen). Bättre att komma hem lite sent än inte alls...


Men det bar lite emot att lämna den sköna värmen och ge oss ut i snövädret igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I stället för picknick

Idag hade Ullis, Anneli och jag bestämt att vi skulle gå till Rhododendron-dalen på lunchen och ta med oss lite sallad att äta där. Men - vä...