lördag 7 september 2024

Östgötadagarna 2024 - Lördag

Jag får nog skärpa mig! Jag har aldrig fotat så lite på en Östgötadag förut. Och inte en enda bild från Borensberg, där vi inledde vår dag. Som tur var fotade Niclas i alla fall när vi åt lunch...

 
Men jag kom i alla fall ihåg att fota när vi, efter att ha besökt ett antal loppisar, butiker och ett museum i Borensberg och Skänninge, kom Centralkonditoriet i Väderstad (en favorit i repris).

 
Och Linda kom ihåg (efter bara liite påtryckning) att fota när vi lastade ur alla mina köp ur hennes bil. Stegen har jag planer för i sovrummet MEN jag köpte en hel del annat också, t ex...

 
...honung - obligatoriskt på Östgötadagar men såsom varande storkonsument av honung passar jag på så fort jag får en chans!

 
Jag hittade även fyra st handdukar (70x140) för 40kr...

 
...och två sidensjalar för 20kr/st.

 
Även tre tallrikar, fyra sopptallrikar och fyra skålar från Lasse Åberg för 400kr fick följa med hem.

 
Däremot köpte jag inte en enda grönsak. Det behövdes inte - för Linda och jag fick varsin påse med en massa godsaker av Niclas och Anders.

 
Mums! Nu ska jag bara räkna ut vad jag ska göra med dem.

Och i morgon är en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liten sovrumsmatta

Eftersom jag har numera har mattan som låg i sovrummet i gamla lägenheten i vardagsrummet, så tyckte jag att det inte var lika mysigt att kl...