torsdag 12 februari 2009

Att träna eller inte träna …

… det är frågan.
Månn’ ädlare att lida och fördraga,
en stukad fot …

Jag vet hur han kände sig! Jag går i valet och kvalet om jag ska gå och träna i morgon bitti och riskera att min fot blir sämre eller vila foten och istället riskera att min rygg börjar krångla igen. Hmmmm, pest eller kolera? När jag var hos doktorn med min fot för en månad sedan, fick jag order om att inte träna på två veckor. Jag var duktig nog att inte träna på två och en halv vecka och när jag började lite lätt med BodyPump förra tisdagen kändes foten jättebra. Sedan tränade jag på cross-trainern och lite styrketräning i fredags och allt kändes fortfarande helt OK. Då blev jag tydligen lite övermodig och stod på trappmaskinen i en halvtimme i söndags och efter det började foten krångla igen, så nu är frågan (igen!) ska jag träna imorgon eller inte?

På tal om doktorn, så har jag fortfarande inte fått besked om resultatet när jag röntgade foten. De sa att jag skulle få besked inom en vecka. Kan man lita på att de hade hört av sig om något var fel och jag behövde akut operation? Eller ska jag märka det själv när tårna blir svarta och ramlar av?

Nej, nu har jag bestämt mig! Inget mer Hamletskt velande, jag ska träna imorgon! Då kan jag köpa mig något smarrigt med choklad att äta i morgon kväll med gott samvete. Det är bäst att jag går och packar min träningsväska med en gång, innan jag börjar vela igen…

1 kommentar:

  1. Hoppas du tränade idag som du skrev! ;)
    Jag tränar inte imorse som vi hade pratat.. jag får ha lite tålamod och vänta 2 veckor.
    Men snart... hoppas jag.
    KRAM!

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...