måndag 16 juli 2018

Het auktion

Det var två år sen Linda och jag var på auktion i Edets loge så vi tyckte det var dags för ett återbesök i år igen.

I år var SVT där och filmade för programmet Auktionssommar (tror jag det heter), så det visade sig vara extra mycket folk (och extra höga priser på utropen).


För min del tyckte jag det var intressant att se att en trattgrammofon gick för nästan 2000kr med tanke på att jag har en själv hemma.


Det var 33 grader varmt och den här gången gick inte auktionsutroparen runt som han gjorde förra - antagligen pga att TV ville ha bättre koll. I stället hade man ställt upp bänkar som man kunde sitta på, naturligtvis i solen! Efter två timmar orkade vi inte längre, utan passade på att avvika när SVT ändå ville att vi skulle ta en paus. Vi hann med två loppisar och ett fikastopp vid Bönergården på hemvägen också.

Vi skulle egentligen har varit fyra st i sällskapet men Mia fastnade någonstans i skärgården och inte hann fram tills vi skulle åka...


...men vi plockade upp en fjärde passagerare på vägen hem (inte på auktionen, det var alldeles för dyrt) när Linda köpte ett mjölkkruka på loppis i Ljusfallshammar. Vilken tur, då fick jag sällskap i baksätet! 😊


På eftermiddagen var det sen dags att fira Ebbes 6-årsdag. Presenten från Fasse (ett vattengevär) blev uppskattad, åtminstone av födelsedagsbarnet själv. Övriga i familjen var lagom sura (😉) efter ett tag.


Och naturligtvis vankades det smaskig, hemgjord tårta.


Och efter det var det dags att åka hem och ta temperaturen på lägenheten:


Den här hettan måste ge sig snart, annars blir jag tokig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...