lördag 12 mars 2022

Fredagsutflykt

 

Linda, Niclas, Anders och jag tyckte det var lite väl längesen vi gjorde en utflykt, så vi tog semester i fredags och drog till Skärblacka.

Väl där handlade vi lite mjöl och annat vid Orga kvarn (jag ska ju börja baka, tänkte jag) och sen tog vi en promenad genom hagarna till sjön.

 
Väl där satte Linda och jag oss och glane ut över Glan.

 
Utsikten var verkligen underbar.

 
När vi glanet färdigt for vi vidare till Skärblacka Café & Hembageri och inmundigade mer eller mindre nyttiga saker.

 
Jag var nog nyttigast av oss allihop och tog en bit smörgåstårta. Den var god men Lotta's är godare.

 

Vissa andra fyllde på med socker...

 
Det var en ganska kort utflykt för att vara vi men det hanns med en hel del prat och skratt ändå - och huvudsaken var ju att vi fick träffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...