måndag 16 maj 2022

Balkongbetraktelser

Det bästa med att vara beordrad att sitta på balkongen minst fyra timmar om dagen är att jag kan övervaka mina odlingar. Jag har upptäckt att en liten skata är väldigt intresserad av min balkong, så jag undrar om det är honom jag ska skylla på för att min basilika inte har kommit upp?

Bladsalladen ser än så länge hyfsad ut och är det inte lite, lite grönt på basilikasidan längst ner i bild...?

 
Mina morötter ser också ut att vara på väg upp, även om de verkar lite ojämnt planterade (eller är det skatan som har ätit upp de andra fröna?) 

Och med lite fantasi kan man se lite, lite grönt även i gräslökskrukan. Ser ni, allra längst ner där?

 
Men även inomhus blommar - bokstavligen. Både mina paprikor och en av tomaterna växer duktigt och har börjat blomma.
 

Däremot den andra tomaten ger jag snart upp hoppet om. Den har inte växt ett dugg på snart två månader. Varför har jag inte en aning om eftersom jag har vattnat och pysslat med dem lika mycket.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...