torsdag 12 maj 2022

Lite läsning

Att bli "beordrad" att tillbringa minst fyra timmar om dagen på balkongen kanske låter som rena himmelriket för vissa men det är inte så lätt som det låter. Igår hann jag med två timmar (i två omgångar), sen såg det ut så här resten av dagen:

 

Men jag hann i alla fall läsa min nyinköpta Allers och artikeln om min gamla kompis Tina från Stockholm, som föddes in i Plymouth-sekten och som precis hade lämnat den - ihop med sin familj - när vi var på kryssning i Västindien tillsammans 1992 (?)


Här är vi på kryssningsfartyget - Tina till höger och jag till vänster med Lena och Tinas syster Marianne emellan oss.
 


Tina börjar bli ansiktet utåt för sektlämnare, hon har redan varit med i flera tidningar (hon är den enda jag känner som har varit på Expressens löpsedel!), radioprogram och Malou efter 10 - och nu även alltså Allers. Nu ser jag bara fram emot boken...

I övrigt kan jag säga att jag faktiskt tycker Aller var riktigt bra. Inga modebilder som jag gillar men många recept som ser goda och inte alltför avancerade ut och massor utav korsord. Passar en konvalescent som mig alldeles utmärkt - på balkongen eller inne.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...