fredag 28 juli 2023

Östgöta-kultur

Årets Östgöta Road Trip avklarad. Vi inledde med lunch-galetter på Oui Albacken. Jag valde Toulouse med kyckling, potatis och avokado-röra. Den såg inte så mastig ut men jag blev rejält mätt.


Vi åkte sen vidare till Habblarps trädgårdar, där de hade en hel del kul grejer, bl a en massa olika sorters höns. Jag tyckte de helsvarta indonesiska hönsen var coolast men det gick inte så bra att fota dem, tyvärr.


De hade även en kelig katt...

...och svarta tomater! Jag försökte plocka en och provsmaka men jag hittade ingen som var helt mogen. Men jag kanske skulle ha plockat en ändå och försökt odla själv nästa år. Attans, att jag inte tänkte på det!


Och när man är i närheten av Ödeshög måste man ju göra en avstickare till Himmelriket på jorden - även känt som Narr choklad - och inhandla ett kilo choklad...

Och när man ändå är i Ödeshög måste man ju ta en sväng till Skattegården.
 

Vi tyckte inte vi hade fått i oss tillräckligt med kalorier i Ödeshög så vi for vidare till Hästholmen och stod i kö i över en halvtimme för att få smaska lite prisbelönt glass.

Vädret var riktigt skapligt så vi passade på att ta en liten promenad runt Hästholmen medan glassen åts upp.


Faktum är att vi hade tur med vädret hela dagen.

Sen var det dags för slutdestinationen: Shakespeare-fabriken och Argbiggan!    

Det var väl inte det bästa de har gjort och alla hade tydligen bestämt sig för att spela över så mycket som möjligt men det var ändå en trevlig stund och en tradition är ju alltid en tradition...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...